Levensgevaarlijk Frankrijk - en lange onderbroeken

23-09-2016 16:30
Zelden heb ik me zo goed gevoeld toen ik vakantie kreeg. Waarom? Hierom!
 
        "Heb je nu ein-de-lijk vakantie meid? Wat fijn! Dan heb je eindelijk wat meer tijd met je stuk!" - aldus een zeer moderne dame van eind tachtig die Wesley - mijn vriend - het stuk noemt. 
 
        "Wáár ga je heen? FRANK-RIJK? Weet je dat wel zeker? Niet naar grote plaatsen gaan hoor want het is daar levensgevaarlijk!" - aldus het overgrote deel van onze zorgvragers wanneer ik vertelde waar ik van plan was heen te gaan. 
 
        "Wel goede sokken meenemen hoor! Het kan wel koud worden in de nacht!" - een dame op leeftijd die vooral bang is dat ik kou vat. 
 
        "Je hebt het heel erg verdiend. En je man/vriend/mannetje ook. Ga maar lekker van elkaar genieten." - bijna elke zorgvrager. 
 
        "Fijn wat je voor onze moeder hebt gedaan. Nu redden we ons, ga jij maar genieten van je vakantie. Die heb je verdiend." - een mantelzorger.
 
        "Voorzichtig op de weg he. Ik zou het jullie niet gunnen als jullie wat overkomt en de wegen in Frankrijk zijn wel heel druk en gevaarlijk hoor! Oh en doe je wel de groetjes aan je man?" - meneer die Wesley nog nooit gezien heeft. 
 
        "Hoi meid! Nog 2 dagen! En dan lekker genieten!" - mailtje van een collega dat ik twee dagen voor mijn vakantie begon ontving. 
 
Conclusie? Frankrijk is levensgevaarlijk en een deel van de mensen twijfelt of wij heelhuids terug komen - en of er geen tenen af zullen vriezen - maar het is ons gegund! En één ding weet ik zeker: over drie weken ben ik weer hartstikke welkom.
 
Nu nog maar snel op zoek naar een lange onderbroek en geitenwollen sokken want advies van de groep (eigen)wijze ouderen sla je niet in de wind!
Wat een heerlijke groep mensen om mee te werken. Stiekem ga ik ze best een beetje missen. Maar wat zal ik weer welkom zijn na mijn vakantie! Fijne vakantie
Zelden heb ik me zo goed gevoeld toen ik vakantie kreeg. Waarom? Hier volgt een aantal voorbeelden. 
"Heb je nu ein-de-lijk vakantie meid? Wat fijn! Dan heb je eindelijk wat meer tijd met je stuk!" - aldus een zeer moderne dame van eind tachtig die Wesley - mijn vriend - het stuk noemt. 
"Waar ga je heen? FRANK-RIJK? Weet je dat wel zeker? Niet naar grote plaatsen gaan hoor want het is daar levensgevaarlijk!" - aldus het overgrote deel van onze zorgvragers wanneer ik vertelde waar ik van plan was heen te gaan. 
"Wel goede sokken meenemen hoor! Het kan wel koud worden in de nacht!" - een dame op leeftijd die vooral bang is dat ik kou vat. 
"Je hebt het heel erg verdiend. En je man/vriend/mannetje ook. Ga maar lekker van elkaar genieten." - bijna elke zorgvrager. 
"Fijn wat je voor onze moeder hebt gedaan. Nu redden we ons, ga jij maar genieten van je vakantie. Die heb je verdiend." - een mantelzorger.
"Kun je ook thuis blijven? ... Nee ga maar lekker! Maar kom wel snel weer langs als je terug bent. Oké?" - Dame waar ik persoonlijk begeleider ben. 
"Voorzichtig op de weg he. Ik zou het jullie niet gunnen als jullie wat overkomt en de wegen in Frankrijk zijn wel heel druk en gevaarlijk hoor! Oh en doe je wel de groetjes aan je man?" - meneer die Wesley nog nooit gezien heeft. 
"Hoi meid! Nog 2 dagen! En dan lekker genieten!" - mailtje van een collega dat ik twee dagen voor mijn vakantie begon ontving. 
Wat een heerlijke groep mensen om mee te werken. Stiekem ga ik ze best een beetje missen. Maar wat zal ik weer welkom zijn na mijn vakantie!